Page 1 of 1

FSX Online Multiplayer

PostPosted: Mon Jul 16, 2007 10:16 am
by Stoney3K
Ik heb de laatste paar dagen even wat rondgespeeld met de multiplayer-functie van FSX en ben aangenaam verrast.

Ik heb zelf de Deluxe-versie, en heb dus ook de mogelijkheid om als tower controller te spelen. Het ATC gedeelte ziet er overzichtelijk uit en is goed te vergelijken met ATC Radar Screen voor FS2004 multiplayer sessies. Erg goed bruikbaar voor kleinere sessies, ik heb het nog niet uit kunnen proberen voor de wat grotere vluchten (dus met bv. handoffs en zo)

Latency van de vliegtuigen viel me behoorlijk mee. Hier had FS2004 nog wat problemen mee (vooral als je formatie vloog wilde je kist nogal eens verspringen) maar je kan merken dat ze een en ander aan de multiplayer verbeterd hebben omdat de vliegbewegingen nu erg vlot verlopen.

Leuke feature is de Voice-over-IP functie en de combinatie met de COM radio TX/RX frequenties. Nu kun je echt iemand de instructie geven om op een bepaalde frequentie een controller te contacten, en kan iedereen ook een gesproken ATIS horen op de goeie frequentie (dit kunnen IVAO en VATSIM naar mijn weten nog niet). Als je op de foute frequentie zit krijg je geen contact ;)

Al met al is de FSX multiplayer functie vooral op een LAN en een kleinere online-sessie erg goed bruikbaar. Ik heb een en ander nog niet uitgebreid getest op een grote online-sessie, maar er zijn een aardig aantal sessies op FS te vinden waar ook een paar goeie pro-sessies tussen zitten.

PostPosted: Mon Jul 16, 2007 12:00 pm
by Thomas14
Ik heb ook wel eens op die multiplayer sessies van fsx gespeeld,maar het bevalt mij echt niet helemaal niet realistisch,je krijgt geen clearences je kan vliegen,landen en opstijgen wanneer en waar je maar wilt.
Kortom:ik vlieg liever op IVAO.

PostPosted: Mon Jul 16, 2007 1:48 pm
by Nickman
Op IVAO heb je precies hetzelfde, als je wilt kun je ook gewoon vliegen, opstijgen, landen enzovoorts. Het is niet de bedoeling maar het kan wel gewoon!

PostPosted: Mon Jul 16, 2007 3:13 pm
by Thomas14
Het zou kunnen maar als er toevallig een supervisor wordt bijgehaald dan heb je pech,connectie weg.

PostPosted: Mon Jul 16, 2007 8:23 pm
by Stoney3K
Dat komt meer omdat er veel FSX sessies zijn waar te weinig ATC online is en je dus bijna geen discipline hebt. Ik heb het op IVAO trouwens ook vaak genoeg gemerkt hoor, dat je inlogt en op de vliegvelden waar je op wil vliegen is geen ATC te bekennen. Dan moet je dus via Amsterdam CTR je clearance vragen (of airborne) als die al online is, en anders is het geklooi all over.

PostPosted: Tue Jul 17, 2007 2:09 pm
by Nickman
Thomas14 wrote:Het zou kunnen maar als er toevallig een supervisor wordt bijgehaald dan heb je pech,connectie weg.


toevallig een supervisor bijhalen.
Sorry maar je kan niet toevallig iemand erbij halen ;-)

Re: FSX Online Multiplayer

PostPosted: Thu Nov 18, 2010 5:28 pm
by Rickyklu
heej guys,

Ik vind persoonlijk de multiplayer in fsx goed maar ik zou het liefste iets willen zien wat op IBNET lijkt dat wij bij de vRNLAF gebruiken om multiplayer te vliegen,

Hiermee heeft 1 iemand een server lopen en de rest logt in op een soort van CDU, naar een bepaald IP addres, dit werkt peer to peer net als de multiplayer van fsx, maar als wij vliegen met fsx en we willen ook op IVAO vliegen dan moeten we inliggen op IVAO en op de Multiplayer van fsx om het formatie vliegen veel leuker en makkelijker te maken, alleen via IVAO gaat dat niet zo soepel.

Bij fs9 zetten we het verkeer van IVAO gewoon uit zodat we alleen elkaar met IBNET zien vliegen,

heeft er iemand enig idee of er zon soort programma er ook is voor FSX,

m.v.g. Rick van Eijk