Niet updated want van plan het Acceleration Pack te installeren waar de beide Service Packs zouden zijn inbegrepen.
Vandaag dat Acceleration Pack binnen gekregen en vol verwachting en goede moed begonnen met de installatie ervan (eikel die ik ben).
Readme gelezen (wie doet dat nog?), en ja, alle andere zaken uitgeschakeld, en ook alle andere aanwijzingen opgevolgd.
Tijdens de installatie van dat Pack loopt de zaak in het tweede venster vast met de mededeling "An error occured when attempting to create the directory "F:\Program Files X86\ Microsoft games\Microsoft flight Simulator X\Setup\". (Dus duidelijk: F is de gewenste partitie waarin ook FSX, en een up-to-date Vista HP SP1 64-bits systeem). Setup wil dan namelijk de map \XPackCache\ aanmaken in die Setup-map. Staat er.
Dus geprobeerd zélf die Setup-map aan te maken in de Windows Verkenner.
Nou, dan ben je wel een érge postivo als je dat zomaar even denkt te gaan doen in Vista.
Het venster "nieuwe map" geeft namelijk vrolijk de melding "De diskette is tegen schrijven beveiligd... bal bla bla ".
Nou is die "Diskette" een JBOD van SATA2 schijven met genoeg capaciteit om Fl. Sim. '95, '98, 2000, 2004, FSX én de geboortekaartjes van mijn hele familie (en die is groot) op te installeren. (Lees je dat, Keets?).
Dús vrolijk verder met een poging de kenmerken van die hoofdmap "Alleen lezen" (want dat was blijkbaar het probleem) te veranderen. Maar Bill's arm rijkt vér.
Ik ben eigenaar, bezitter, installateur, administrator, gebruiker, machinist, hoofdconducteur, alleenheerser, kaartjesknipper, organist, cliënt, patiënt, slachtoffer, slaaf, whatfuckingever van mijn echt eigen PC (mijn enige huisgenoot, feitelijk echtgenote, heb ik een eigen PC en laptop gegeven; durft niet naar mijn PC te kijken, laat staan wijzen).
Desondanks beveiligt eikel Gates mij tegen mezelf op zodanige wijze dat ik niet eens meer baas ben over mijn eigen PC.
Het is namelijk totaal onmogelijk die kenmerken te veranderen. Ook al lijkt een poging daartoe te lukken in een omslachtige procedure; als je weer naar de eigenschappen gaat van de hoofdmap is er gewoon niets veranderd; "read only". F*&#@ck!
Zou er ooit een autofabrikant zijn die zijn inzittenden zó ernstig beveiligt dat ze, nog staande náást de auto, middels een uitklapbare bokshandschoen worden verwittigd van het feit dat ze de riemen moet omdoen vóór het instappen? Vista ÃÂs al zo ver.
Ofwel; welke stommiteit heb ÃÂk uitgehaald dat het niet lukt om het Acceleration Pack fluitend te installeren? Of niet fluitend, maar neuriënd. Of ook dat niet, desgewenst. Als het maar lukt.